Targeted costing technology as an integrated framework for rationalizing international marketing decisions: A study of implementing a partnership between the General Company for Leather Industries and a foreign producer and marketer.

Authors

  • Asma Rashid Ali

Keywords:

Target costing technology, an integrated framework to rationalize international marketing decisions

Abstract

This research’s subject is concedered a basic problem , which recently became , of the most serouse barrier in the Iraqi markets , especially for local products . As for the greatness of the competitions of imported goods , and for it's diversity , plentiful . Thus Marketing of the Iraqi products turned to be a problem for each producer , in both government and privet sectors .
The research contains four sections , The first section of this research is about the research's methodology. The research shows the theoretical form for Target costing , as an essential axis in the theoretical part of the research , in the second section , as well as a brief introduction of marketing and international marketing . The third section , represents the practical part of the research , which shows the estimated cost details (targeted) , that is expected to incurred by the company (The research subject) , that had been restrict , as to be limited by the target price , the product will be soled by , at the out side markets , by the investor and marketer (the partner) . As for the forth section . It contains the conclusions and the recommendations , the researcher inferred from this research .

References

المصــــــادر

المصادر العربية

الحبيطي ، قاسم محسن ، 2009،مجلة تنمية الرافدين ، مجلد31 ، اعدد94، اعتماد مدخل الكلفة المستهدفة في المؤسسات التجارية .

الذهبي،جليله عيدان الغبان ،ثائر صبري ، 2007 ،استهداف السعر كاساس لتحقيق تقنية

الكلفه المستهدفة للوحدات الاقتصادية العاملة في بيئة الاعمال الحديثة , مجلة العلوم الاقتصادية ولادارية , بغداد ،المجلد 13 ،العدد 48.

المطارنة ،غسان فلاح، 2008 ،متطلبات ومعوقات تطبيق مدخل الكلفه المستهدفة في الشركات

الصناعية المساهمة العامة الاردنية در ا سة ميدانية ،مجلة دمشق للعلوم الاقتصادية

والقانونية،المجلد 24 ،العدد 2 , الصفحة 291 .

الموسوي،عباس نوار، 2008 ،دور المقارنة المرجعية في ترشيد قرارات التسعير المبنية علىاساس الكلفة المستهدفة ،مجلة كلية الادارة والاقتصاد الجامعة المستنصرية،المجلد

،العدد 69

خضر ،انس متي، 2005 ،قياس الكلفه المستهدفة لتصنيع المنتج خلال مرحلة

التصميم،لأغراض التسعير ،رسالة ماجستير غير منشورة ،كلية الادارة والاقتصاد ،جامعة

الموصل .

أساسيات التسويق تعريب د.م. سرور علي ابراهيم , دار المريخ للنشر ـ الرياض ـ السعودية , 2009 .By Philip Kotler & Gorg Armstrong , 2009 Principles of Marketing

التسويق الدولي , هاني ضمور , دار وائل , عمان , 1994 .

التسويق و د. نظام موسى سويدان و د. شفيق ابراهيم حداد , 2003 , عمان دار ومكتبة ٍالحامد للنشر والتوزيع .

ادارة التسويق و الاستاذ د. ناجي معلا , 2008 , اثراء للنشر والتوزيع ـ الشارقة .

بحوث التسويق , هشام محمد رضوان , الاكاديمية العربية في الدنمارك ـكلية الادارة والاقتصاد .

التقارير والوثائق : الشركة العامه للصناعات الجلديه .

المقابلات : مقابلة مع مديرة قسم حسابات الكلفة للشركه العامة للصناعات الجلديه في يغداد ـ الست أزهار سلمان .

المصادر الاجنبية

A- Books

Kaplan , Robert S. & Atkinson ,Anthony A. & Young S. Mark , Management Accounting ,4th Ed ,2004, Prentice Hall .

Horngren T. Charles & Datar T. Srikant & Foster , George , Cost Accounting ,2003, 11th ed , Prentice Hall .

Ansari, S., and Bell,J, “Target Cost Core Group, Target Costing:The Next Fronier In Strategic Cost Management’, USA, Mac graw-Hill Inc, 1997.

Robinson, F,” A practical Guide to Target Costing –Processes and Techniques ” , Kogan Page Limited, London, UK, 1999. .

.5Kato Y. , Target Costing Support System , Management Accounting Research vol. 4. 1993 .

B-Articles :

Cooper , R, And Chew ,B,” Control Tomorrow’s Costs Through Today’s design”, Harvard Business Review , US, Vol. 74, No.1, Jan/Feb , 1996.

Cooper, R, and Slagmulder,” Develop profitable new product With Target Costing “, Sloan Management Review, Cambridge, Vol.40, No.4, Sum, 1999.

Copper, R, and Slagmulder, R,” Target Costing from New Product Development : Product level Target Costing”, Journal of Cost Management, August, 2002.

Published

2024-12-31

How to Cite

أسماء رشيد علي. (2024). Targeted costing technology as an integrated framework for rationalizing international marketing decisions: A study of implementing a partnership between the General Company for Leather Industries and a foreign producer and marketer. Iraqi Journal for Administrative Sciences, 11(45), 225–241. Retrieved from https://mail.journals.uokerbala.edu.iq/index.php/ijas/article/view/2859